Kako je umro rock u mom selu

Živim u Sarajevu, gradu u srcu Bosne i Hercegovine. Pišem gradu jer po definiciji i strukturi jeste grad, ali u posljednjih nekoliko godina postali smo jedno veće selo.

U posljednje vrijeme često se na Internet “nebu” Bosne i Hercegovine pojavi neki članak o tome kako više nema rocka kod nas, kako se mediji krive za takvo stanje, kako ovo, kako ono. Vrijeme je da konačno i mi kažemo/napišemo nešto i stavimo tačku na tu temu.

Sarajevo je prije rata bilo centar rock ‘n’ rolla. Tako se barem govorilo, ali kada gledate na cijelu muzičku scenu stvarno jesmo imali mnogo bendova. Od Indexa, preko Bijelog Dugmeta, Zabranjenog Pušenja pa do Štuka i Konvoja, Protesta… Danas se na prste jedne ruke mogu nabrojati bendovi koji prave autorsku muziku, a ne tezgare.

Šta je uopće problem s našom scenom? Problem su bendovi! Nije problem medij, nije problem turbo folk, nije problem publika, problem je bend. U posljednje 24 godine, period rata je bio najplodniji za muzičku scenu. Mladi ljudi su bježeći od rata našli muziku. Stvarali su nešto novo, nešto dobro u uslovima koji niti jedan današnji bend nikad neće imati. Sviralo se pod granatama, a kad nije bilo struje na akustičnim gitarama. Želja da se bježi od stvarnosti uzrokovala je kreativnu ekspanziju. Koliko je bilo bendova više ni sam ne znam, ali po pričama bilo ih je mnogo i svi su svirali.

Danas u doba Interneta, digitale i dostupnosti tehnologije bendovi mogu praviti nevjerovatne stvari, ali oni se odluče praviti muziku koju su slušali njihovi roditelji kada su bili tinejdžeri. Tu nastaje problem. Niko u 2016. godini, u 21. stoljeću ne želi da čuje novi bend sa zvukom EKV-a, Motorheada, Bon Jovija… Želim da čujem nešto novo, nešto što će me trznuti iz ove dosadne situacije.

Dakle, problem je bend koji ne zna da napravi pjesmu. Nakon što je Laka prije nekoliko dana objavio novu pjesmu, ‘Malokrvna’, shvatio sam da samo on i Dubioza mogu napraviti hit kako to rade i svjetski muzičari. Eh sad to što su tekstovi takvi kakvi jesu i činjenica da Dubioza koketrira s folkom, to nema veze, ali činjenica da mogu napraviti dobar hook i da već nakon prvog slušanja ti možeš zapamtiti pjesmu.

Sam sam imao bend, početkom 2000-ih i moram priznati da ni mi to nismo znali, iako smo težili ka tome. U to vrijeme na demo sceni su bili Ofsajd koji su pravili predobre punk pjesme i skoro svaka je bila pamtljiva i imala je tu formulu za hit.

Danas to više ne postoji. Još uvijek zastupam teoriju da bend koji svira za pivu i da bi se cure palile na njih ne treba svirati ili bend koji ima vremena da navježba 30-ak pjesama za tezgu, to nije bend. Sve više bendova nastaje samo kako bi tezgarili, dakle bendovi su krivi.

Za ozbiljne bendove poput Holographic Human Element, Jester's Play ili Giu na Zoni uvijek ima mjesta, kao i za druge izvođače, ako ima nekog kvaliteta.

Muzička scena propada i propadat će sve dok bendovi/izvođači ne dođu sebi i kažu “dosta tezgama, dosta kopiranju bendova iz 70-ih, 80-ih, 90-ih, vrijeme je za nešto novo”. Svi se žale, prestanite se žaliti i uradite ovo što je napisano u prethodnoj rečenici i bit ćemo na konju.

U ovom tekstu moglo se pričati o pojedinim bendovima, ali odlučio sam ipak da ovaj put to ne radim. Ako želite da o pojedinim bendovima pišemo, ostavite komentar ispod članka.

 

Ovaj članak je dio Blog kategorije Muzičke zone gdje iznosimo svoja subjektivna mišljenja o muzici u BiH i regionu.

Piše: Haris Suljović

 

 

Please follow and like us:

3 thoughts on “Kako je umro rock u mom selu

  1. I onda se javi Čebo s nakom pričom kako ima bendova. A svoj nazove Futavci iz čijeg samog imena je jasno da je taj isti samo i jedino za propast. Ovu Činčilu guraju nogama i rukama, a ljudi u njemu nepismeni, milijardu pravopisnih i gramatičkih grešaka u pjesmama na omotu albuma. Šta treba da se ložim na futavost i nepismenost pod krinkom alternative? Zašto bih slušao nekog ko je nepismen u 2017. godini pored Arcade Fire, recimo? Ne pada mi napamet!

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *