‘Egzil’ je bijeg iz stvarnosti u stvarnost
‘Egzil’ popis pjesama:
Tugy Plaky
4 Zida
Đe Će Ko
Repat s rajom
Teorija zavjese feat. Zijah Sokolović
Testament
Egzil
Molotov
Motaj kablove
Tupakamaru
Baš svi feat. Celo & Abdi
Sad bi htjela
San
Đe će Frenkie, Kontra i Indigo? Oni će na vrh bh. muzičke scene!
Iako nismo ni razmišljali o tome da će ‘Putanja’ dobiti nasljednika tako brzo, u oktobru prošle godine Frenkie, Kontra i Indigo najavili su novi album. Snimili su ga u Tokiju, izdali u EU, a repaju o meni i tebi, o mojim i tvojim problemima, o mojoj i tvojoj ljubavi.
Svima je dobro poznato koliko je naša scena slaba, kako imamo malo bendova, malo izvođača, a i oni koji su tu, prilično su letargični, pa tako od jednog izvođača godišnje možemo dobiti jednu pjesmu, a o albumu da ne pričamo/pišemo. Nije lagano ostaviti siguran ili bilo kakav posao i baviti se muzikom, pogotovo onom koja nije mainstream u BiH. Ukoliko se bavite folkom/turbo folkom ili zabavnom muzikom, šanse da upijete su velike, ali baviti se alternativnom muzikom (alternativna muzika u BiH su nažalost svi oni žanrovi koji nisu spomenuti u prethodnoj rečenici) je pravi poduhvat.
Zato danas veličamo jedno djelo koje već mjesec dana (možda i malo više) obara određene rekorde. Danas pišemo o ‘Egzilu’, novom albumu rap dvojca Frenkieja i Kontre, a kojeg je producirao Indigo.
Ovo je njihov drugi zajednički album, a sve je krenulo s pjesmom ‘Đe Će Ko’. Jak beat Indiga, razarajući tekstovi Frenkieja i Kontre bile su savršen uvod u ‘Egzil’, koji je po izlasku pokazao da nema niti jednu lošu pjesmu. Savršen je za deranje zvučnika u automobilu, baš i kao ‘Putanja’ s tim da je ‘Egzil’ produkcijski na mnogo većem nivou. Album je, moglo bi se reći jedno od top 5 rap/hip-hop remek dijela iz perioda od 1995. do danas.
Rap i hip-hop nije muzička forma koja je jednostavna, iako mnogi misle da je lagano samo “nabrajat”, ali ekipa ‘Egzila’ čini da zvuči tako jednostavno. Godine iskustva su iza ovog albuma, nisu Frenkie, a ni Kontra od jučer da ne znaju napraviti dobru stvar.
Kroz cijeli album vuče se jedna nit stvarnosti koja nas šamara kad god stigne. Kada pomisliš da je ekipa otišla u Tokio da snimi materijal, nekako imaš osjećaj da im ova naša stvarnost ne može pružiti ono što im treba u tehničkom smislu, ali im pruža realne tekstove našeg života.
‘Egzil’ je bijeg iz stvarnosti u stvarnost. ‘Egzil’ je dokument s kojim se opisuje historija koja ostaje generacijama koje dolaze. ‘Egzil’ pripada svima nama kao najbolji mogući udžbenik, ali s prejakim beatovima.
Na Frenkieju, Kontri i Indigu je da svake godine objave novi album jer na kraju priče oni su ti koji spašavaju našu scenu jer kao što je već spomenuto, lagano propadamo, a rijetki je žele spasiti.
Za mnoge od cistkom pogodenih umjetnika je stavljanje na “crnu listu” predstavljalo tezak udarac prije svega u ekonomskom, a potom i u osobnom smislu, s obzirom da su njihove odluke da odlaze ili ne odlaze u egzil, odnosno sudjeluju ili ne sudjeluju u “lovu na vjestice” izazivali velike probleme te dovodili do kraja prijateljstava, ljubavnih veza i brakova. Neki od HUAC-ovih “prijateljskih svjedoka”, poput glumca Sterlinga Haydena kasnije tvrdili da osjecaju duboku griznju savjesti zbog izdaje prijatelja, a pojedini historicari spominju slucajeve osoba sa “crne liste” koje su izvrsili samoubistvo ili umrli od posljedica alkoholizma tumacenog kao posljedica tadasnjih trauma. Za mnoge od osoba sa “crne liste”, osim ako nije bila rijec o uistinu talentiranim i etabliranim imenima, stavljanje na nju je predstavljalo